Reklamační řád
Tento reklamační řád nabývá účinnosti od 1. 6. 2008 a platí pro vyřizování reklamací podaných kupujícím, jako přímého zákazníka společnosti ČEZ Energetické produkty, s.r.o..
Odmítnutí odběru zboží
- Kupující je povinen prohlédnout zboží ihned při jeho odběru, aby byly zjištěny případné zjevné (viditelné) vady, které budou reklamovány ihned na místě odběru.
- Při zjištění zjevné vady zboží je Kupující oprávněn uplatnit reklamaci ihned na místě odběru a je oprávněn v takovém případě odběr zboží odmítnout.
- Při odmítnutí odběru zboží bude zástupce kupujícího kontaktovat oprávněného zástupce prodávajícího se kterým bude tuto reklamaci řešit.
- V případě odmítnutí odběru zboží sepíšou zástupci kupujícího i prodávajícího reklamační protokol (viz. níže) o reklamaci, ve kterém budou specifikovány důvody odmítnutí odběru zboží kupujícím. Reklamační protokol musí obsahovat datum, čas, místo nakládky, druh reklamovaného zboží a vyjádření zástupců kupujícího i prodávajícího k důvodům odmítnutí odběru zboží. Reklamační protokol musí být podepsán zástupcem kupujícího i prodávajícího. Bez výše uvedených náležitostí není reklamace platná.
Reklamace při nedodržení jakostních parametrů
- V případě pozdějšího uplatnění reklamace zboží je kupující povinen řádně popsat vadu, na základě které dodané zboží reklamuje. V případě reklamace vyplývající z nedodržení jakostních parametrů zboží specifikovaných ve smluvním ujednání mezi prodávajícím a kupujícím je kupující povinen předat prodávajícímu výsledky příslušných laboratorních analýz, na základě kterých kupující uplatňuje reklamaci dodaného zboží.
- Kupující je také povinen při reklamaci přesně uvést způsob odebrání laboratorního vzorku včetně laboratorních metod použitých při analýze a uvést laboratoř, která analýzu provedla. Kupující je povinen příslušný laboratorní vzorek, na základě kterého je reklamace uplatňována, zachovat pro případnou analýzu v laboratořích prodávajícího.
- Odběr vzorku reklamovaného zboží by měl být proveden za přítomnosti zástupce prodávajícího. Odběr vzorku může být také proveden pouze kupujícím po předchozím souhlasu prodávajícího. V takovém případě však musí být odběr vzorku reklamovaného zboží proveden v souladu s platnými ČSN, případně postupem dohodnutým mezi kupujícím a prodávajícím.
- Při nedodržení dohodnutého postupu odběru vzorku reklamovaného zboží bude reklamace zboží považována za neoprávněnou.
- Prodávající je povinen uchovávat laboratorní vzorky, kterými průběžně kontroluje kvalitu dodávaného zboží, po dobu minimálně 30 kalendářních dnů.
- Podle dohody mezi kupujícím a prodávajícím bude vzorek reklamovaného zboží analyzován v laboratoři prodávajícího nebo bude odeslán na analýzu do vzájemně dohodnuté laboratoře. V případě provedení analýzy v laboratoři prodávajícího má kupující právo být přítomen analýze vzorku reklamovaného zboží.
Oznámení reklamace
- Reklamace musí být oznámena buď telefonicky nebo v elektronické a písemné formě.
- V případě telefonického uplatnění reklamace je nutné oznámit reklamaci na telefonní číslo příslušného odběrného místa uvedené v seznamu na konci reklamačního řádu.
- V případě oznámení reklamace e-mailem musí být reklamační protokol odeslán na e-mail příslušného prodejního místa viz. seznam níže.
- Reklamaci je také možné oznámit elektronicky zasláním reklamačního protokolu na e-mailovou adresu příslušného prodejního místa viz. seznam níže nebo dopisem na adresu společnosti:ČEZ Energetické produkty, s.r.o., Komenského 534, 25301 Hostivice
Pro zahájení reklamačního řízení musí být v reklamačním protokolu o reklamaci uvedeny následující údaje:
- Druh a množství reklamovaného zboží
- Místo a datum odběru reklamovaného zboží
- Přesná identifikace kupujícího společně s kontaktními údaji (telefon, e-mail)
- Přesná specifikace reklamované vady zboží
Náklady na reklamační řízení
- V případě neoprávněné reklamace (např. když laboratorní analýzy vzorku reklamovaného zboží prokáží shodu jakostních parametrů zboží dodaného prodávajícím s parametry specifikovanými ve smluvním ujednání mezi kupujícím a prodávajícím) je kupující povinen uhradit náklady spojené s reklamačním řízením.
- V případě uznání reklamace jako oprávněné, je povinen uhradit náklady spojené s reklamačním řízením prodávající.
Ostatní ustanovení
- Prodávající si vyhrazuje právo změnit tento reklamační řád bez předchozího upozornění.